Dlaczego w PLL LOT brak skórzanej tapierki? Krzysztof Moczulski

- Albo bądź duży, albo znajdź niszę, w której będziesz dobry - mówi Krzysztof Moczulski, dyrektor biura podróży produktu w Polskich Liniach Lotniczych LOT. To mężczyzna i jego zespół postanawiają w ten sposób, jak wyglądają pokłady samolotów PLL LOT, jakie możliwości w trakcie lotu jedzą i piją pasażerowie, a również w jakich fotelach siedzą.

W rozmowie z Business Insider Polska opowiada, czym LOT chce się odróżnić od konkurencji. Objaśnia też m. in., z jakiego powodu klasa biznes w Dreamlinerach nie ma skórzanej mebli i dlaczego w Boeingach 737 MAX 8 pozostaną zainstalowane nowe fotele.

Marcin Walków, Business Insider Polska: W PLL LOT jest pan dyrektorem produktu… czyli czego?

Krzysztof Moczulski, dyrektor biura produktu w Polskich Liniach Lotniczych LOT: Specyfiką branży lotniczej jest to, że dla każdego "produkt" wówczas coś innego. Dla mi, w dużym uproszczeniu, to wszystko to, co pasażer patrzy od chwili wejścia na lotnisko, aż do momentu odbioru bagażu. I wszystko powinien się perfekcyjnie ze sobą wiązać.

Tworząc produkt, określamy standard, w jakim powinien zostać obsłużony pasażer tuż przy odprawie, kontraktujemy przejścia fast-track przez kontrolę bezpieczeństwa, wiedziemy dwa business lounge na warszawskim rynku, przygotowujemy zapowiedzi w gate'ach i na pokładzie, opracowujemy też wytyczne tego, co ma się znaleźć po pokładowym menu, jak posiada zostać podane. Oprócz tegoż wybieramy dostawców usług cateringowych, poduszki, koce, karty menu i wiele innych.

Naszym zadaniem jest również tworzyć i aktualizować poradniki produktowe - szczegółowy indeks dla naszych załóg, co ma być serwowane w każdym rejsie i przy jaki sposób.

Może się to wydawać proste, ale takie nie jawi się być. Przy rejsach europejskich jedną trasę być może obsługiwać kilka typów maszyn latającyh - i dla każdego potrzebny jest oddzielny przewodnik, inna lista załadunkowa.

Na przykład, mamy więcej niż jeden typy samolotów Bombardier Q400, Embraer 170, czy 195. W jednym z nich jest pełny bufet, w drugim jest inna cyfra wózków cateringowych z frontu samolotu. I to obecnie wpływa na odmienne standardy załadunku. By nad naszym wszystkim zapanować, musimy wykazywać się elastycznością i refleksem, zwłaszcza teraz, gdy rośniemy i otwieramy nowe wyzwania.

A na rejsach dalekiego zasięgu? Domyślam się, że są dwa standardy, bo dwa typy Dreamlinerów. Ale czy są też inne różnice na poszczególnych trasach?

W rejsach do odwiedzenia Azji praktycznie każdy kierunek oznacza inny serwis. Powody są dwa - decydują specyfika rynku - jak Seul w Korei Południowej i Tokio przy Japonii, oraz długość rejsu – przebieg serwisu stanie się różnił się na nieco krótszej trasie do Pekinu od serwisu na 12-godzinnym locie do Singapuru.

Na trasach transatlantyckich te różnice są mniejsze. Długość lotu do Nieznanego Jorku - JFK lub Newark, Chicago i Toronto jest porównywalna, więc w tym miejscu wyznaczamy jednakowy standard strony. Z kolei trasa do Los Angeles to również blisko 12 godzin, a jak za tym idzie - inny serwis.

Produkt to system naczyń związanych i trzeba brać pod uwagę wiele parametrów, bądź to ustalając menu, czy wybierając fotele i konfigurując kabinę nowego samolotu.



Aktualności

gUS: w pierwszym półroczu 2016 r. spadła liczba Polaków

GUS: w pierwszym półroczu 2016 r. spadła liczba Polaków

Liczba ludności Polski w pierwotnym półroczu 2016 r. zmniejszyła się o ponad dziesięć tys. osób. To obecnie piąty raz z rzędu. Oznacza to, że po pierwszym półroczu 2016 r., w następstwie…...

facebook zaproponuje nowy model kooperacji dla wydawców medialnych  Media

Facebook zaproponuje nowy model kooperacji dla wydawców medialnych Media

Kiepskie wyniki Facebooka. Akcje zanurkowały Technologiczni giganci a podatki. Ile trafiło do naszego fiskusa? "Guardian": Do Cambridge Analytica trafiły również prywatne wiadomości użytkowników Facebooka Szef Facebooka przyznaje. Jego dane…...

donald Tusk do imigrantów: nie przyjeżdżajcie do Europy  Ze świata

Donald Tusk do imigrantów: nie przyjeżdżajcie do Europy Ze świata

Zemke: chodzi na temat to, żeby Tuska gnębić Saryusz-Wolski zamiast Tuska? Siemoniak: nie ma żadnych szans Duda: Nord Stream dwa to inwestycja polityczna. Tusk: nasze oceny są podobne Tusk…...

die Welt: budowa Nord Stream 2 grozi izolacją Niemiec w Europie  Wraz z świata

Die Welt: budowa Nord Stream 2 grozi izolacją Niemiec w Europie Wraz z świata

Dostali wiele euro dopłaty do samochodu. Teraz muszą oddać pieniądze Bolesny czerwiec Niemców. Od czasu aut, przez rząd, po klęskę na mundialu Niemieckie auta z silnikiem Diesla mogą znacznie potanieć…...

«Depozyty w SKOK-ach są bezpieczne»  Pieniądze

«Depozyty w SKOK-ach są bezpieczne» Pieniądze

- Depozyty w kasach są bezpieczne, bo ów do 100 tys. euro objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Czyli o ile ktoś ma depozyt niżej tej kwoty, to w ogóle…...

debiut Getbacku na GPW. Kurs akcji wzrósł

Debiut Getbacku na GPW. Kurs akcji wzrósł

Debiut GetBacku na warszawskim parkiecie. Kursem akcji byłej spółki polskiego miliardera Leszka Czerneckiego na razie bardzo równo buja. Notowania spółki na otwarciu sesji najpierw wzrosły o 2, 05 proc.…...