Najlepszy sposób na sprzedaż akcji

17.02.2021
Category: Tylko Wtedy

Zamówienia, metody i liczby związane ze sprzedażą

  • Dzielić
  • KołekE-mailAndrew Theodorakis / Getty Images

    Nadszedł więc czas, aby rozładować tę inwestycję. Niezależnie od tego, czy jest to niewypał, stadnina, czy uderzenie w ziemię z łoskotem, sprzedaż akcji sprowadza się do prostej procedury, która nie musi onieśmielać inwestora-neofity. Współczesny świat inwestycji opartych na aplikacjach sprawia, że ​​sprzedaż akcji jest prawie tak łatwa, jak przesyłanie strumieniowe utworów na smartfona. Jeśli jesteś osobą bardziej z krwi i kości, praca z zaufanym doradcą finansowym może być równie bezstresowa.

    Rodzaje zleceń sprzedaży

    Najbardziej podstawowym sposobem sprzedaży akcji jest tak zwane zlecenie sprzedaży. Kiedy już wiesz, że zamierzasz złożyć zlecenie sprzedaży, musisz zdecydować, jakiego typu chcesz złożyć. Do głównych rodzajów zamówień związanych ze sprzedażą należą:

  • Zlecenie rynkowe: te zlecenia są sprzedawane prawie natychmiast po aktualnej cenie rynkowej. Zaletą jest to, że zamówienia są realizowane tak szybko, jak to możliwe. Wadą jest to, że będziesz musiał zaakceptować najniższą cenę zakupu obecnie oferowaną na rynku.
  • Zlecenie z limitem: Te zamówienia określają minimalną akceptowalną cenę, a akcje zostaną sprzedane tylko wtedy, gdy oferta kupującego osiągnie tę cenę (lub wzrośnie). Korzyścią jest to, że sprzedawca ma większą gwarancję co do ceny, którą otrzyma. Wadą jest to, że Twoje zamówienie może pozostawać w długiej linii oczekujących zamówień. Zlecenie zatrzymania: Te zamówienia będą sprzedawać akcje tylko wtedy, gdy cena spadnie do poziomu wybranego przez sprzedającego. Zaletą jest to, że jest to rodzaj polisy ubezpieczeniowej na wypadek gwałtownego spadku wartości akcji – automatycznie sprzedasz swoją pozycję, gdy osiągnie najniższą cenę, jaką jesteś skłonny zaakceptować za akcje. Wadą jest to, że te zlecenia są zwykle składane z myślą o najgorszym scenariuszu, więc jeśli zostanie uruchomione zlecenie stop, prawdopodobnie coś poszło nie tak. Wcześniejsze  Korzystanie z aplikacji

    Jeśli już czujesz się komfortowo w korzystaniu z aplikacji na telefon (i czytasz to teraz na telefonie), aplikacja handlowa może być najlepszym sposobem na sprzedaż akcji. Inwestorzy po raz pierwszy szczególnie lubią grać na rynku w ten sposób, ponieważ wiele aplikacji inwestycyjnych nie pobiera prowizji od transakcji. Niektóre aplikacje są oferowane przez stosunkowo nowe firmy finansowe, takie jak Robinhood, podczas gdy tradycyjne firmy brokerskie również oferują swoje podejście do aplikacji handlowych. Każda aplikacja działa nieco inaczej, ale najprostsze układy pozwolą Ci sprzedać towar za pomocą zaledwie trzech dotknięć. Betterment odniósł również sukces jako oparty na aplikacji sposób kupowania i sprzedawania wstępnie wybranego portfela akcji.

    Praca z doradcą finansowym

    Zakładając, że kupiłeś akcje za pośrednictwem doradcy finansowego, osobiście lub przez telefon, możesz również sprzedać swoje akcje w ten sposób. Doradcy finansowi zazwyczaj realizują zlecenie sprzedaży w ciągu 24 godzin. Pamiętaj, że w takim przypadku musisz porozmawiać bezpośrednio ze swoim brokerem lub złożyć wniosek na piśmie. Jak zauważa Investopedia: „Instytucje finansowe nie będą akceptować zapytań handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poczty głosowej, ponieważ można je łatwo przeoczyć.

    Nieterminowość wyczucia czasu na rynku

    Wiedza o tym, jak sprzedać akcje, to jedno, ale skąd wiedzieć, kiedy należy je sprzedać? Prawidłowe odpowiedzi na to pytanie są różne, ale zacznijmy od najbardziej niezadowolonej techniki sprzedaży akcji: wyczucia czasu na rynku.

    Krótko mówiąc, wyczucie czasu na rynku opiera się na teorii, że można z powodzeniem kupować i sprzedawać akcje, przewidując ich przyszłe ruchy. Pod pewnymi względami jest to podobne do domysłów obserwowania oprocentowania kredytów hipotecznych i obstawiania idealnego czasu na zablokowanie kursu.

    Większość ekspertów twierdzi, że wyczucie czasu na rynku jest po prostu zakładem, ponieważ nawet w liczbowym świecie inwestowania nie istnieje zestaw obliczeń, który mógłby powiedzieć, kiedy wejść, a kiedy wyjść z określonej akcji. Okazuje się, że liście herbaty mogą być prawie tak samo precyzyjne w przewidywaniu ruchów rynkowych.

    Jeśli miałeś nadzieję, że dostaniesz się w odpowiednim czasie i się udało, to dobrze! Jednak dobrze się zastanów, zanim sprzedasz, mając nadzieję na podobne szczęście. Wielu sprzedawców uważa, że ​​lepiej jest ustawić cel w dolarach niż cel czasowy. Nie musisz tego formalizować w zleceniu sprzedaży – może to być tak proste, jak zapisanie swoich myśli na karteczce przy biurku. Na przykład, możesz kupić akcje po 20 USD za akcję i wyznaczyć sobie cel sprzedaży, gdy cena osiągnie 30 USD za akcję.

    Magiczna liczba sprzedaży: 16,5

    Ta cyfra nie odnosi się do żadnej prawdziwej magii, ani nie odnosi się do żadnych tajnych zasad zaplecza na Wall Street. Odnosi się raczej do czegoś znanego jako wielokrotność przekazywania dalej zgodna z zasadami GAAP. GAAP oznacza ogólnie przyjęte zasady rachunkowości i jest standardem finansowym używanym przez spółki publiczne. Wcześniejsze  

    Strategia 16,5 wygląda tak: jeśli weźmiesz zysk na akcję (EPS) firmy, zgodnie z zasadami GAAP, i pomnożymy go przez 16,5, masz teraz docelową cenę sprzedaży. Jeśli więc Carlozo Motors ma EPS na poziomie 10 USD, docelowa cena sprzedaży wyniosłaby 160,50 USD.

    Ten wzór jest oparty na średniej 40-letniej dla akcji, a od końca XIX wieku najlepsze punkty sprzedaży akcji spadają mniej więcej zgodnie z tym równaniem. Wcześniejsze  

    Podsumowanie

    Przy różnych sposobach kupna i sprzedaży akcji bariery wejścia na świat inwestycji nigdy nie były niższe. Jeśli martwisz się, czy powinieneś sprzedać akcje, lub nie wiesz, kiedy je sprzedać, zawsze możesz usiąść i poczekać. Nigdy nie powinieneś czuć obowiązku sprzedaży akcji, a długoterminowe utrzymywanie akcji może być świetną strategią inwestycyjną. Nazywa się to strategią „kup i trzymaj i jest preferowana przez miliarderów, takich jak Warren Buffett i Charles Brandes. Kiedy w końcu zdecydujesz się sprzedać, będziesz wiedział, jak zrealizować zamówienie za pomocą kilku dotknięć, kliknięć lub rozmów.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy