Rola rachunkowości i finansów w zarządzaniu biznesem

17.02.2021
Category: Jeśli Twój

Powiązane artykuły

  • Kluczowe pojęcia zarządzania finansami
  • W jaki sposób informacje ze sprawozdań finansowych wpływają na decyzje biznesowe?
  • Jak mała firma upada, gdy brakuje odpowiedniego systemu księgowego?
  • Znaczenie pomiaru dochodów
  • Co się dzieje z kiepską księgowością?
  • Przykłady celów finansowych dla małych firm
  • Udostępnij na Facebooku

Wraz z rozwojem małej firmy powinna przejść od prostej księgowości do bardziej kompleksowych praktyk księgowych, które pomagają w strategicznym rozwoju firmy. Księgowość rejestruje twoje liczby, a księgowość pomaga ci powiedzieć, co one oznaczają. Praktyki księgowe i finansowe mogą pomóc Ci zrozumieć, co dzieje się w Twojej firmie i dać pomysły, jak i gdzie iść naprzód.

Pomaga w ustalaniu budżetów

Budżet biznesowy powinien być czymś więcej niż tylko listą przewidywanych dochodów i wydatków. Kompleksowy budżet główny rozpoczyna się od prognoz dochodów i wydatków, a następnie tworzy różne raporty, które pomogą Ci działać. Na przykład zestawienia przepływów pieniężnych pokazują, kiedy przychodzi dochód, a nie kiedy jest generowany. Pomaga to uniknąć krótkich rachunków do zapłacenia. Elastyczny budżet wiąże wydatki z dochodami, zamiast korzystać z prognoz. Pomaga to wydawać tylko to, co masz, a nie to, co przewidywałeś.

Analizuje koszty

Skuteczna księgowość pomaga zrozumieć, ile kosztuje wytworzenie i sprzedaż produktu w sposób, który pozwala zobaczyć, jak różne wielkości sprzedaży wpłyną na marże zysku. Pierwszym krokiem jest podzielenie wydatków na koszty ogólne i koszty produkcji. Twoje koszty produkcji mogą pozostać dość stałe, jeśli będziesz sprzedawać ten sam produkt w kółko. Twoje koszty ogólne, które obejmują wydatki, takie jak ubezpieczenie, marketing, media i czynsz za biuro, powinny spadać w przeliczeniu na jednostkę, gdy sprzedajesz więcej jednostek, co pozwoli ci obniżyć ceny, aby zwiększyć wolumen i udział w rynku.

Znajduje trendy

Jeśli spojrzysz po prostu na sumy sprzedaży i zobaczysz, że Twoje przychody rosną, możesz nie zrozumieć, że w rzeczywistości nie maksymalizujesz swoich przychodów. Dział finansowy lub menedżer podzieli sprzedaż według marży zysku, aby pomóc Ci określić, czy powinieneś upuścić jeden lub więcej produktów, które nie przynoszą dużego zysku, czy też możesz podnieść ceny i zwiększyć zyski. Jeśli Twój personel księgowy widzi stałą lub rosnącą sprzedaż, ale malejące marże zysku, będą szukać, czy problemem są koszty ogólne lub koszty produkcji.

Zarządza obsługą zadłużenia

Twój księgowy powinien pilnować Twojego zadłużenia, aby mieć pewność, że nie będziesz niepotrzebnie zwiększać odsetek, płacąc tylko minimalne płatności, gdy masz nadwyżkę gotówki, która może pomóc Ci tego uniknąć. Twój dział finansowy powinien również śledzić raporty kredytowe i wyniki, aby upewnić się, że nie zaszkodzisz swojej zdolności do uzyskania możliwie najlepszych pożyczek i oprocentowania kredytów.

Ustala warunki kredytu

Kiedy sprzedajesz hurtownikom, detalistom lub innym pośrednikom, być może będziesz musiał zaoferować warunki kredytu, aby umożliwić partnerom sprzedaż Twoich produktów, zanim Ci zapłacą. Oferowanie 90-dniowych warunków kredytu, gdy dostawcy udzielają 30-dniowych warunków, może kosztować Cię więcej odsetek i powodować problemy z przepływami pieniężnymi, które mogą zatrzymać produkcję. Twój dział finansowy przeanalizuje, jakie warunki kredytowe możesz rozsądnie zaoferować, postarzać swoje należności, aby pomóc Ci uniknąć nieustannie pływających klientów z martwymi punktami, lub ustali, że będziesz musiał zredukować jeden lub więcej wolno płacących klientów, ponieważ zyski, które generują, są większe niż kosztują Cię ich opóźnienia w płatnościach.

Spełnia wymagania dotyczące zgodności

Twój dział finansowy jest odpowiedzialny za prowadzenie dokładnych ewidencji i przygotowanie finansów na koniec roku dla twojego podatnika. W przypadku audytu przeprowadzonego przez Internal Revenue Service, Twój zespół finansowy pomoże Ci podać i zweryfikować Twoje dane, odpowiadając na wszelkie pytania audytora. Twój zespół finansowy pomoże Ci również spełnić stanowe i federalne obowiązki w zakresie składania list płac, odszkodowań pracowniczych i sprawozdawczości podatkowej.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy