Bieńkowska: KE będzie przewodzić przy wyjaśnianiu skandalu VW  Tech

  • Media: Volkswagen znaleźć kolejne problemy. Nowe stwierdzenia w sprawie afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były szef Volkswagena może mieć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego giganta. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier skazany na więzienie

Komisja Europejska dzięki prośbę państw członkowskich UE będzie przewodzić działaniom, które mają pomóc wyjaśnić obciach dotyczący emisji spalin poprzez samochody Volkswagena - zapowiedziała unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego i przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

- Według pierwsze musimy ustalić jakie są fakty we wszystkich państwach członkowskich tak błyskawicznie jak to możliwe. Owe działania już trwają, po niektórych krajach toczą się już śledztwa. Potem jakim sposobem będziemy wiedzieli jakie są fakty, musimy mocno jak i również efektownie egzekwować (prawo - red. ). Jesteśmy wówczas winni przede wszystkim naszym konsumentom - mówiła dzięki konferencji prasowej w Luksemburgu Bieńkowska.

Samsung zaniżał zużycie prądu w telewizorach? Firma zaprzecza

Potrzebne zaufanie

Skandal związany z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena był jednym z tematów czwartkowego spotkania unijnych ministrów ds. konkurencyjności.

Bieńkowska przekonywała, że wyjaśnienia sprawy wymaga cały europejski przemysł automobilowy, by mógł odzyskać zaufanie klientów. - Komisja wydaje się gotowa prowadzić ten tok, jesteśmy gotowi do prac mających ułatwiać jego koordynację - zadeklarowała. - Powinniśmy bardzo twardo podchodzić do odwiedzenia jakichkolwiek oszustw - dodała.

Po tym jak na przykład swoje śledztwa w tej sprawie wszczęły Niemcy, Republika francuska i Włochy Bieńkowdska wezwała inne kraje członkowskie, aby zrobiły tak samo. a mianowicie Musimy mieć dokładny obraz - argumentowała wskazując, iż w tej chwili tęskni dowodów na łamanie prawa w UE. Jak wskazała KE nie ma mocy egzekwowania regulacji dotyczących przemysłu samochodowego, ale mimo wszystko państwa członkowskie zgodziły się, że dzierży ona koordynować działania jak i również przewodzić w wyjaśnianiu kwestie.

Volkswagen ma nieszczęścia. Inne koncerny też są się musiały tłumaczyć

Co dalej?

Komisarz mówiła, że drugim punktem ma być sfinalizowanie robót nad testami samochodów w warunkach drogowych. Jak zaznaczyła tak szybko jak to możliwe, być może przy przyszłym miesiącu, zakończone zostaną prace nad specyfikacją techniczną takich testów. Podkreśliła, iż dyskusje na ten rzecz trwały przez ostatnie cztery lata, ale teraz analizy mają być stopniowo wprowadzane od stycznia 2016 roku kalendarzowego.

Obecnie poziom emisji spalin przez pojazdy samochodowe badany jest w laboratoryjnym cyklu pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle), któregoż wyniki - jak przyznają urzędnicy KE - odrzucić odzwierciedlają poziomu emisji po normalnych warunkach drogowych.

Przekroczone normy

Rzeczywiste emisje szkodliwych dla zdrowia i środowiska tlenków azotu z pojazdów z silnikiem dieslowskim mogą znacznie przekraczać poziomy stwierdzone w testach NEDC. Dlatego pięć lat temu KE zaczęła opracowywać świeże testy, które zmierzą również poziom emisji w ustaleniach drogowych.

Bieńkowska zapowiedziała, że KE w świetle skandalu z udziałem Volkswagena ponownie przeanalizuje swoje oferty dotyczące systemu homologacji aut.

Afera spalinowa

Władze USA ujawniły 18 września, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może oznaczać dla producenta duże kary. Koncern przyznał 22 września, że zakwestionowane za pośrednictwem EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach też poza USA. Może ono znajdować się w ok. 11 mln pojazdów dzięki całym świecie, w tym po Polsce.

Brytyjski kurier "Guardian", powołując się dzięki niemiecki automobilklub ADAC, podał w czwartek, że przekraczanie europejskich norm emisji spalin przez pojazdy z silnikiem dieslowskim dotyczy nie wyłącznie samochodów Volkswagena, ale także innych producentów.



Aktualności

dlaczego w PLL LOT brak skórzanej tapierki? Krzysztof Moczulski

Dlaczego w PLL LOT brak skórzanej tapierki? Krzysztof Moczulski

- Albo bądź duży, albo znajdź niszę, w której będziesz dobry - mówi Krzysztof Moczulski, dyrektor biura podróży produktu w Polskich Liniach Lotniczych LOT. To mężczyzna i jego zespół postanawiają…...

die Welt: budowa Nord Stream 2 grozi izolacją Niemiec w Europie  Wraz z świata

Die Welt: budowa Nord Stream 2 grozi izolacją Niemiec w Europie Wraz z świata

Dostali wiele euro dopłaty do samochodu. Teraz muszą oddać pieniądze Bolesny czerwiec Niemców. Od czasu aut, przez rząd, po klęskę na mundialu Niemieckie auta z silnikiem Diesla mogą znacznie potanieć…...

«Depozyty w SKOK-ach są bezpieczne»  Pieniądze

«Depozyty w SKOK-ach są bezpieczne» Pieniądze

- Depozyty w kasach są bezpieczne, bo ów do 100 tys. euro objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Czyli o ile ktoś ma depozyt niżej tej kwoty, to w ogóle…...

debiut Getbacku na GPW. Kurs akcji wzrósł

Debiut Getbacku na GPW. Kurs akcji wzrósł

Debiut GetBacku na warszawskim parkiecie. Kursem akcji byłej spółki polskiego miliardera Leszka Czerneckiego na razie bardzo równo buja. Notowania spółki na otwarciu sesji najpierw wzrosły o 2, 05 proc.…...

dalsze kroki Brexitu  Ze świata

Dalsze kroki Brexitu Ze świata

May przejmuje kontrolę nad negocjacjami w sprawie brexitu Premier May do obywateli Unii: możecie zostać i pragniemy, żebyście zostali Londyn zamieni Europę na Azję? "Zachowamy otwarty umysł" Kontrowersyjna ustawa o brexicie…...

czym jest biologia syntetyczna?

Czym jest biologia syntetyczna?

Staram się śledzić informacje związane spośród dokonaniami współczesnej nauki. Tym chętniej, gdy dotyczą ów kredyty możliwości połączenia badań biologicznych z technologiami informatycznymi. Pewne idee to prawdziwa historia intelektualna. Obszarem…...