Bieńkowska: KE będzie przewodzić przy wyjaśnianiu skandalu VW  Tech

  • Media: Volkswagen znaleźć kolejne problemy. Nowe stwierdzenia w sprawie afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były szef Volkswagena może mieć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego giganta. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier skazany na więzienie

Komisja Europejska dzięki prośbę państw członkowskich UE będzie przewodzić działaniom, które mają pomóc wyjaśnić obciach dotyczący emisji spalin poprzez samochody Volkswagena - zapowiedziała unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego i przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

- Według pierwsze musimy ustalić jakie są fakty we wszystkich państwach członkowskich tak błyskawicznie jak to możliwe. Owe działania już trwają, po niektórych krajach toczą się już śledztwa. Potem jakim sposobem będziemy wiedzieli jakie są fakty, musimy mocno jak i również efektownie egzekwować (prawo - red. ). Jesteśmy wówczas winni przede wszystkim naszym konsumentom - mówiła dzięki konferencji prasowej w Luksemburgu Bieńkowska.

Samsung zaniżał zużycie prądu w telewizorach? Firma zaprzecza

Potrzebne zaufanie

Skandal związany z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena był jednym z tematów czwartkowego spotkania unijnych ministrów ds. konkurencyjności.

Bieńkowska przekonywała, że wyjaśnienia sprawy wymaga cały europejski przemysł automobilowy, by mógł odzyskać zaufanie klientów. - Komisja wydaje się gotowa prowadzić ten tok, jesteśmy gotowi do prac mających ułatwiać jego koordynację - zadeklarowała. - Powinniśmy bardzo twardo podchodzić do odwiedzenia jakichkolwiek oszustw - dodała.

Po tym jak na przykład swoje śledztwa w tej sprawie wszczęły Niemcy, Republika francuska i Włochy Bieńkowdska wezwała inne kraje członkowskie, aby zrobiły tak samo. a mianowicie Musimy mieć dokładny obraz - argumentowała wskazując, iż w tej chwili tęskni dowodów na łamanie prawa w UE. Jak wskazała KE nie ma mocy egzekwowania regulacji dotyczących przemysłu samochodowego, ale mimo wszystko państwa członkowskie zgodziły się, że dzierży ona koordynować działania jak i również przewodzić w wyjaśnianiu kwestie.

Volkswagen ma nieszczęścia. Inne koncerny też są się musiały tłumaczyć

Co dalej?

Komisarz mówiła, że drugim punktem ma być sfinalizowanie robót nad testami samochodów w warunkach drogowych. Jak zaznaczyła tak szybko jak to możliwe, być może przy przyszłym miesiącu, zakończone zostaną prace nad specyfikacją techniczną takich testów. Podkreśliła, iż dyskusje na ten rzecz trwały przez ostatnie cztery lata, ale teraz analizy mają być stopniowo wprowadzane od stycznia 2016 roku kalendarzowego.

Obecnie poziom emisji spalin przez pojazdy samochodowe badany jest w laboratoryjnym cyklu pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle), któregoż wyniki - jak przyznają urzędnicy KE - odrzucić odzwierciedlają poziomu emisji po normalnych warunkach drogowych.

Przekroczone normy

Rzeczywiste emisje szkodliwych dla zdrowia i środowiska tlenków azotu z pojazdów z silnikiem dieslowskim mogą znacznie przekraczać poziomy stwierdzone w testach NEDC. Dlatego pięć lat temu KE zaczęła opracowywać świeże testy, które zmierzą również poziom emisji w ustaleniach drogowych.

Bieńkowska zapowiedziała, że KE w świetle skandalu z udziałem Volkswagena ponownie przeanalizuje swoje oferty dotyczące systemu homologacji aut.

Afera spalinowa

Władze USA ujawniły 18 września, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może oznaczać dla producenta duże kary. Koncern przyznał 22 września, że zakwestionowane za pośrednictwem EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach też poza USA. Może ono znajdować się w ok. 11 mln pojazdów dzięki całym świecie, w tym po Polsce.

Brytyjski kurier "Guardian", powołując się dzięki niemiecki automobilklub ADAC, podał w czwartek, że przekraczanie europejskich norm emisji spalin przez pojazdy z silnikiem dieslowskim dotyczy nie wyłącznie samochodów Volkswagena, ale także innych producentów.



Aktualności

gUS: w pierwszym półroczu 2016 r. spadła liczba Polaków

GUS: w pierwszym półroczu 2016 r. spadła liczba Polaków

Liczba ludności Polski w pierwotnym półroczu 2016 r. zmniejszyła się o ponad dziesięć tys. osób. To obecnie piąty raz z rzędu. Oznacza to, że po pierwszym półroczu 2016 r., w następstwie…...

facebook zaproponuje nowy model kooperacji dla wydawców medialnych  Media

Facebook zaproponuje nowy model kooperacji dla wydawców medialnych Media

Kiepskie wyniki Facebooka. Akcje zanurkowały Technologiczni giganci a podatki. Ile trafiło do naszego fiskusa? "Guardian": Do Cambridge Analytica trafiły również prywatne wiadomości użytkowników Facebooka Szef Facebooka przyznaje. Jego dane…...

donald Tusk do imigrantów: nie przyjeżdżajcie do Europy  Ze świata

Donald Tusk do imigrantów: nie przyjeżdżajcie do Europy Ze świata

Zemke: chodzi na temat to, żeby Tuska gnębić Saryusz-Wolski zamiast Tuska? Siemoniak: nie ma żadnych szans Duda: Nord Stream dwa to inwestycja polityczna. Tusk: nasze oceny są podobne Tusk…...

cyfrowi nomadzi  kim będą i czym się zajmują?

Cyfrowi nomadzi kim będą i czym się zajmują?

Nieraz pisaliśmy o ludziach, jacy sprzedali to, co posiadali i zdecydowali się na pracę w ciągłej podróży lub postawili na minimalizm, co pozwala im spontanicznie podejmować decyzje o wyprawie z kraju…...

chojna-Duch: Marek Belka to dobry szef, szkoda by rezygnował  Informacje

Chojna-Duch: Marek Belka to dobry szef, szkoda by rezygnował Informacje

Luksus na czterech kołach. Współczesna hybryda kontra elegancki zabytek Luksusowe hybrydy hitem Motor Show w Paryżu Złoto, srebro i miedź po odwrocie. "Niewypał inwestycyjny" Słowacja, Niemcy czy Polska. Który…...

ceny paliw - diesel etylina autogaz prognoza 22-28 sierpnia 2016

Ceny paliw - diesel etylina autogaz prognoza 22-28 sierpnia 2016

Benzyna Pb98 za 4, 61-4, 69 złotych, benzyna Pb95 za cztery, 25-4, 34 zł, diesel za 4, 05-4, szesnascie zł, autogaz LPG zbytnio 1, 77-1, 83 złotych to prognoza cen paliw w…...